Vilket härligt kalas det blev!

Klänningarna glittrade ikapp med kristallkronorna i Stadshotellets festvåning när Kristianstad-Nova bjöd in till Knutsbal den 13 januari 2024.
Förhandsvisning bilden
Kvällens värd, klubbpresidenten Lars Wibäck, höll traditionsenligt talet till Knut, där han efter en historisk betraktelse underströk att det viktigaste är de knutar som Rotary hjälper till att knyta upp med sina insatser och de vänskapsband som knyts både lokalt och internationellt tack vare organisationen. Han riktade också ett varmt tack till sponsorerna Taxi Allians och Thage som bidrog till att göra festen möjlig.

Utöver god mat, härligt sällskap, festklädda deltagare, svängig dansmusik och fina lotterivinster kunde deltagarna glädjas åt att festen med sitt lotteri gav ett välkommet överskott. De generösa deltagarna köpte lotter som inbringade omkring 20 000 kronor att dela ut till Brottsofferjouren och Kvinnojouren.