Vi inledde kvällen i vår egen frukostlokal på First Hotel C4 där vi lyssnade på ett intressant föredrag om Högskolans flytt till Gallerian.
Det är nu klart att en ny Högskola kommer att byggas i centrum. Södra delen av Gallerian kommer att rivas och nya hus med stora grönområden kommer att byggas. Husen kommer att förbindas med glaskorridorer, så att man kan gå torrskodd där emellan. Högskolan kommer inte att byggas ihop med Gallerian utan mellan Högskolan och resterande del av Gallerian kommer Cardellsgatan att förlängas österut och binda samman Högskolan med Kulturkvarteret.

Högskolan har 500 anställda och 10 000 studenter. Förhoppningsvis kommer detta att medföra ett mer aktivt Centrum med fler affärer och matställen.
På tal om matställen, efter föredraget så begav vi oss till Sushi Maki,vars ägare Duoc Lu är medlem i vår klubb, och åt mycket god mat.  Sammantaget blev det en mycket trevlig och trivsam kväll.